Przygotuj podstawy efektywnej polityki personalnej w firmie

e-book: Jak stworzyć opis stanowiska pracy?

e-book: Jak stworzyć opis stanowiska pracy?

Opisy stanowisk pracy to jedno z podstawowych narzędzi efektywnej polityki zarządzania kapitałem ludzkim w organizacji. Wydawało by się zatem, że wszyscy doskonale wiemy jak tworzyć oraz wykorzystywać. Niestety – nic bardziej błędnego.

Po wielu konsultacjach z ponad 100 przedstawicielami HR doszliśmy do wniosku, że można wyróżnić 5 bazowych aspektów użytecznych opisów stanowisk:

  1. Informacje podstawowe: nazwa, cel, umiejscowienie w strukturze, poziom zaszeregowania,
  2. Wymagania stanowiskowe – głównie kwalifikacje i doświadczenie,
  3. Upoważnienia / uprawnienia oraz odpowiedzialność
  4. Oczekiwania dotyczące pracy: wskaźniki efektywności, zadania i kompetencje
  5. Warunki pracy: wyposażenie, uciążliwości, zagrożenia, dodatkowe wymogi

 

Opis stanowiska pracy - pobierz pdf